بچه های خیابونی

پیاده روی خیلی دوست دارم

معمولا  هر بار میرم شام هم  بیرون میخورم

یادمه اونشب پول زیادی نداشتم بیرون از ساندویچی 

نشستم و هنوز شروع به خوردن نکرده بودم که یه پسر بچه 

اومد سمتم و ازم پول خواست منم بهش گفتم پول ندارم اونم گفت

خوب یه تیکه از ساندویچتو بهم بده  تکه کردم بهش دادم  و اونم گرفت 

و شرو کرد به رقصیدن!!!!

و با یه رقص عجیبی ازم دور شد نگاه من

 که خیلی کنجکاو شده بود دنبالش کرد

کم کم  صدای یه آهنگ خارجی خفن که

 از یه گوشی پخش میشد به گوشم رسید

جمعی از بچه های خیابونی رو دیدم که

 با هم میرقصیدن و به طرز عجیبی با یه

قوطی پر از نوشابه فوتبال بازی میکردن

بچه های بی سرپرست.....

اونا شبا کجا میخوابن؟

یا مثلا اونایی که صبح خیلی گاه شاید ببینیشون

با یه گونی سه برابر خودشون

از رفتارشون معلوم بود که همو میشناختن

و با خودم گفتم این رفتار مال اونا نیست.....

خیلی جای مخوفی رو تو ذهنم مثال زدم

یه مدل دیگه هم توی آشغال دونی های بزرگ دیدم

مردمی که خانوادگی  برای پیدا کردن چیزای بدرد بخور که بشه فروخت

اونجا بودن خونه هاشونو دیدم  با تابوک و ناخاله و پارچه های خیلی بلند

مثل پرچم... درست کردن

صحنه های غم انگیزیه...فقری که با بی توجهی منجر به فساد میشه

بچه هایی که از سنین نوجوانی خلاف میکنن...زندان میرن...

اعدام میشن...و بار سنگین این گناه به دوش کیه؟؟

من واقعا میترسم  اون دنیا نکنه ازم  شکایت کنن...

نظرات 4 + ارسال نظر
sana جمعه 8 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:42 ق.ظ http://www.neloofareabee.blogfa.com

آخی
خیلی کار خوبی کردین
واقعا....گناه دارن
باید کاری کرد....

maryam جمعه 8 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:04 ق.ظ http://maryam-1991.blogsky.com/

منم میترسم

لبخـــ(^_^)ـنـدِ ملکہ جمعه 8 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:13 ق.ظ http://Labkhandemalakeh.blogfa.com

بنظر من هیچوقت نباید به این بچه ها پول داد چون این پول رو میدن رئیسشون و چیزی برای خودشون نمیمونه باید بهشون خوراکی داد باید همیشه تو کیفت یا جیبت تنقلات داشته باشی که وقتی اومدن پیشت بهشون بدی مث پسته نخودچی کشمش نون پنیر گردو بادوم شیر کیک میوه یا مثلا اگه وقت ناهاریاشامه دعوتشون کنی به یه پرس غذا حداقل اینجوری گشنگی نمیکشن حتی یه شب بتونیم باعث بشیم که گرسنه سر روی بالش نذارن کار بزرگی کردیم^_^
این معضل بزرگیه و تقصیر ما هم نیست تقصیر ... خودتون میدونین دیگه

اینجوری که بوش میاد شما بقالی باز کردید تو کیفتونبله متوجه ام

لبخـــ(^_^)ـنـدِ ملکہ یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:20 ق.ظ http://Labkhandemalakeh.blogfa.com

نه بقالی که نه
من فقط توی کیفم نخودچی کشمش دارم برای اینکه اگه دیدمشون بهشون بدم
اما فقط یبار تو شهرمون دیدم که دعا میفروخت و من عجله داشتم و چیزی هم تو کیفم نبود متاسفانه بغیراز پول بعداز اون دبگه همیشه تو کیفم خوراکی هست اگه با ماشین بریم بیرون حتما میوه هم بر میدارم

خیلی هم عالی
ولی من بازم پول میدم آخه نخود چی کشمش ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد